Nehéz ennek így neki kezdeni. Gondoltam pihentetem egy napig hátha valami jobb fog kisülni ebből, de előre is bocs, ez nem jött össze. Nem tudom, hogy az érdektelen és béna jelenetek random egymás mögé dobálása, vagy Federer szervájának erősségével a pofánkba vágott tanulság idegesített-e jobban.
Külön kedvencek voltak a horációs magasságokba csapó életbölcsességek, már-már vártad, hogy a jól ismert búgó hang benyögje: Mr Wolfe ha a nap végén egyedül vagyunk, magányosan halunk meg.
A történetet mindenki ismeri, és még egy amőba is megértené, kár bővebben beszélni róla. Nagyjából annyi, hogy az emberek bazira akarják a na’vik lebegő kőzetét, de a nagy zsetont jelentő lelőhely a kék lények faluja alatt van. Ők nem hajlandóak elköltözni, így nem marad más, mint megküldeni őket pár rakétával. Valahol ennél a pontnál van a legközhelyesebb mondat ebben az egész sületlenségben: A háború a legjobb ürügy a lopásra. Ezt úgy fogalmazza meg főhősünk, mintha csak most döbbenne rá, hogy wazze ez nem a százholdas pagony és nem a Nyuszi odújába szorult Micimackó megsegítésére vannak ott a harci robotok.
Oké, azt mindenki elismeri, hogy a sztori nem erőssége a filmnek, és a látvány a lényeg. De könyörgöm, a na’vik 20 perc után is ugyanolyan kékek, és az erdőben ugrálnak. Ezzel a részével a filmnek nincs is semmi baj, de három órán át nézni, hogy az emberiség mekkora egy mocsadék faj, unalmas, még ha igaz is.
Cameron a Titanic óta dolgozik ezen a filmen, a sötétben fluoreszkáló Ravensburger puzzle-re emlékeztető növényzet nyilván a kilencvenes évek végéről származik. A legkiborítóbb a ’mester’ tisztelgése a pop királya előtt, ugyanis a na’vik lába alatt a föld Billie Jean klipesen világít. Yay.
A nézőpontommal viszont úgy tűnik, egyedül vagyok, ugyanis a terem majd két hónap után is teltházzal ment, és gyanítom még fog is egy darabig.

 

waffle p.s.: Édes, hogy pont az amcsik rágják a szánkba, hogy milyen undi vkit erővel kikergetni a lakóhelyéről - vagy ez éppen valami nagy nézzünk magunkba és gondolkodjunk el próbálkozás lenne?... amúgy meg THIS IS PANDORAAAAAAAAAAAAAAAAAA

A film 3,5/10 gyümölcsöt kap, amibe Jake beleharap az elején.

A bejegyzés trackback címe:

https://mozigekko.blog.hu/api/trackback/id/tr851734039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

timbiland 2010.02.06. 17:15:21

Éééééééééééén meg rájöttem mi volt a legidegesítőbb...
Lő, robban, átszúr, fröccsen a vér... de a legdurvább beszólás: CSAK BE NE CSOKIZZAK! Ott topzódnak a tengerészgyalogosok, és egyiknek sincs ingere egy izmos bazdmegre, csak nehogy be kelljen mondani, hogy 12 éven aluliaknak... Dehát... biztos ez a FLUKSZVORTEKSZ :D

victor vacendak 2010.02.06. 17:41:08

Federer szerválja a legkisebbet a Top10-ben. Okos vagy, posztoló. Az meg, hogy "shit" erős túlzás. De biztos megkönnyebbültél.

thinker_ 2010.02.06. 17:48:13

nem jött át a posztolónak a film. tessék próbálkozni egy egyszerűbb alkotással, mondjuk az amcsi pite 5.részével.

chdstr · http://mozigekko.blog.hu/ 2010.02.06. 17:52:02

@timbiland: jah, az kimaradt, hogy nagy pacsi a remek szinkronért^^

dov 2010.02.06. 17:55:10

hát nemtom, a sztori tényleg light, de az atmoszféra megfogott pár napra..
ellenben fölös IMAXban nézni, kevésbbé jönnek ki a 3D részek..

mókuscickány 2010.02.06. 17:59:50

A második képről először azt hittem, hogy összekombinálták az E.T-vel, aztán rájöttem, hogy az nem bicikli, hanem helikopter.

HunVanHungary? 2010.02.06. 18:02:32

Hát nem vagy egyedül ,szerintem is szánalmasan egyszerű az egész film leszámítva azt a fránya látványt...Amitől egyébként nem estem hasra.
De hát jó marketinggel bármit el lehet adni.
Mondjuk azt se tudom ,hogy a Titanic miért kapott 11(?) Oscart anno

nflblog · http://tojaslabda.blog.hu/ 2010.02.06. 18:05:49

@thinker_: mindenki máshogy látja a filmet, ezért vagyunk különbözőek, ez miért baj?

Rob67 2010.02.06. 18:07:32

Ez mi? Ugye ezt a fost nem szabad irománynak nevezni? Nem a tartalma miatt, az magánügy kinek mi tetszik.
Na de ez a fos karakter halmaz...
Ki a szar ez a chdstr?

Thresher 2010.02.06. 18:10:00

@thinker_:
Ha az Avatar bonyolultabb a Pite 5-nál, az még nem feltétlenül dicséret... Ha belehányok a piszoárba, az eleve izgalmasabb meg színesebb mint a két film.

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2010.02.06. 18:11:45

a sztori egy rakás lófasz, a látvány elég jó.
azért 3 órát nem ér meg a film, főleg, hogy a 3d-s megjelenítés is csak helyenként élvezhető, mert a legtöbbször elmosódott szart lát csak az ember, amitől megfájdul a szeme..

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.02.06. 18:13:10

@thinker_: Ne haragudj, ha neked ez egy eredeti, mondanivalóval járó, gondolkodós film volt (aminek ugye "át kell jönnie"), akkor ülj oda mellé nyugodtan nézni a pite 5-öt, lehet hogy annak a végén is lesz egy megvilágosodás-élményed.

doktor.dikhed 2010.02.06. 18:17:38

Először történt velem, hogy a számítógépes grafikát valóságosnak láttam. Már ezért megérte, és ezért forradalmi a film.

Ez a technika sajnos drága, így Cameronnak kompromisszumokat kellett kötnie. Összehozott egy olyan történetet, amit a gyerekek is értenek, és szívesen megnéznek újra. Ennyi.

Most divat rajongani az Avatárért, és utálni is...de a film technikailag valóban forradalmi, és új fejezetet nyit a filmvilágban.

velaxin74 2010.02.06. 18:20:00

de azért dugnátok a na'vi csajt, nemdebár?

velaxin74 2010.02.06. 18:20:52

a film történetéről meg annyit, hogy "zs" karegóriás indiános ölősbaszós ufós...

butcher511 (törölt) 2010.02.06. 18:21:34

A post írója elgondolkodhat hogy miért került index címlapra.

Remélem rájön hogy azért, mert jó nagy baromságot írt, és lesz rá sok komment hogy nyasgem stb. Bár nem hiszem hogy magától lenne annyi esze...

Shopping 2010.02.06. 18:21:37

Nem láttam.
Valahogy nem vagyok rá kíváncsi.

Megnézek inkább pár rész Sponge Bob-ot.
Az is animáció. Nemde?
És még vicces is.

sorica123 (törölt) 2010.02.06. 18:25:34

Lerágott csont, lerágottcsont, lerágocccsont... szerintetek annyira vágjuk ezt a témát, hogy már unhatjuk is? Szerintem azért nem úgy van az.
Sablonos a sztori, ha a technikai kidolgozás meg a légkör nem lenne, nem lenne benne semmi érdekes.
Viszont az vicces, amikor az emberek ennyire látványosan unják a környezettel való együttélés, háború stb témát. Ezek egyáltalán nem hippiknek való baromságok, hanem teljesen átlagos kérdések, amiken minden vádaskodás, hiszti, érzelgés nélkül érdemes néha elgondolkozni. Én se ettől a filmtől foglalkozom ezzel, az is igaz.
Viszont attól függetlenül, hogy maga a film egy jól kivitelezett, amerikai agyaknak is emészthető, didaktikus képözön, elég gyenge dolog leszarozni, csak azért, mert nem kötött le.

velaxin74 2010.02.06. 18:25:54

@Shopping :

az a különbség az avatar meg a spongya bob között, hogy a spongybob életszerű.

EvilHedgehog 2010.02.06. 18:25:57

Ez akkor is a Pocahontas.....

velaxin74 2010.02.06. 18:26:31

Sponge Bob for president, hamár offolgatunk itt lightosan.

macilacidmc 2010.02.06. 18:26:53

Én személy szerint mindig csíptem amikor valamilyen szervezet vagy személy megpróbál belerúgni valami jóba. Beismerem, hogy a film fordulatok terén leginkább egy Rocky filmhez hasonlít , de nem ez a lényeg. Ezelőtt nem nagyon láttam 3Ds filmeket, így ez a film teljesen magával ragadott és 3 órán után az volt az első szavam a mellettem ülő öcsémhez, hogy nézzük meg holnap megint! Az meg, hogy a film megjelenése után több homokos, leszbikus, republikánus és mittomén, fingfetisiszta szervezet bojkottálta a filmet, csak nevetni tudok. Bár így utólag belegondolva, talán tényleg jobb lett volna ha a végső harc előtt a férfi főszereplő nem csak a hercegnővel hanem a herceggel is kamatyol, miután pedig az amerikai alkotmányt idézve megkéri a leszbikus bajtársait, hogy az afroamerikai Na'vikkal egyetértésben támadják meg az amúgy jó fej, de itt megtévedt emebreket, elmennek együtt egy harc előtti Bono koncertre. Tényleg baromi jó lenne a script, ha mindent barmot ki akarnánk engesztelni, nem? A cikkel kapcsolatban meg csak annyit, hogy fingom sincs ki az a Billie Jean, szóval nem ültem értetlekedve a székemben és nem próbáltam meg magamban felidézni a plagarizmust szankcionáló törvényt... Peace!

bayard 2010.02.06. 18:26:59

valaki írja már meg, miért tartja az Avatart az évtized filmjének, tényleg kiváncsi vagyok, nem gúnyból kérdem. Nekem csalódás volt a történet és a látvány sem sokáig pótolta az egész sablonosságát.De adok neki még egy esélyt és IMAXben is megnézem,lehet a sima 3D miatt nem jött át az élmény annyira, mint másoknak. Bár a történeten az sem fog javítani. Egyébként nem is lenne semmi bajom az egésszel, megnéztem, elfelejtem, csá, de tényleg idegesítő szinten hype-olják.
@thinker_: köszi,jól röhögtem, ennél egyszerűbb alkotás,ha ha.
Cameron meg menjen Nolanhoz leckét venni, hogyan kell jó sztorit és jó színészeket csempészni egy látványfilmbe.

proletair · http://lemil.blog.hu 2010.02.06. 18:27:01

Hol a bánatban volt a fimben robot? Mert ugyi a robotban nem ül ember, azért robot.
Magas lóról nagyot lehet perecelni.

Dr Genya (törölt) 2010.02.06. 18:27:39

Buzival a pináról,vegával a rántott húsról,szellemi és lelki nyomoroncokkal az Avatarról nem vitatkozom.

2010.02.06. 18:28:12

@thinker_: Átjön az. Átjött nekem is: éppen az a baj, hogy átjött.

Hogy klisékkel, sablonokkal dolgozik a film, és hogy a történet egyszerű, és gyakorlatilag Pocahontas+Farkasokkal táncoló utánérzés, az még nem lenne baj.
De a történeten óriási hézagok vannak.
Másutt már kitárgyaltuk néhányan.

SPOILER
- Semmi nem derül ki a kék kavicsról, csak az, hogy sokat ér. De miért? Legalább két mondatot szánhattak volna rá.
- Hiteltelen a főhős srác és a katona csaj átállása. Teljességgel hiteltelen.
- Rendkívül bizarr és hihetetlen, hogy a főhős srác beleszeret egy 3 méteres, kék humanoidba.
- A végső ütközetben az emberek véletlenül sem azt a megoldást választják, hogy a nyílt támadás előtt mondjuk ledobnak néhány atombombát. Kellő közelségbe mennek - hogy elveszíthessék a csatát.
SPOILER VÉGE

A látvány tényleg nagyon jó volt.
De ilyen történetet összehozni...

Idióták! 2010.02.06. 18:28:16

Hogyisvan a sokmillió tévedhetetlen légy és a szarkupac viszonya? :D
Maunika sót miért nézik tömegek?
Ez egy ilyen világ.

steflac 2010.02.06. 18:29:01

Sok pontján unalmas és vontatott a film, tényleg sok helyen nem kötött le.

HunVanHungary? 2010.02.06. 18:29:26

@velaxin74: egy na'vi csaj elég kicsi lenne a pöcsöd...

mallac 2010.02.06. 18:31:09

Én azt utálom hogy mindig a fehér bőrű katona a negatív figura,a latin csaj meg az indiai külsejű tudós természetesen csak a jó oldalon állhat.

bayard 2010.02.06. 18:31:22

@macilacidmc: tisztelettel,nekem az első 3d-s élményem a Muppet show volt, egy vidámparkban. 20 perc, de 3x néztem meg. Mégsem hírdetem a világnak, hogy az évtized filmjét a disney parkban vetítik

Idióták! 2010.02.06. 18:31:31

@butcher511: íme egy avatar rajongó. Csak úgy, a rajongók szellemi színvonalának demonstrációjaként...

sorica123 (törölt) 2010.02.06. 18:32:14

@Le Fay: szerintem senki nem tartja az évezred filmjének. Pont azért, mert olyan, mint egy jó popszám. Valahogy egyszerű, sablonos, viszont jól van összerakva. És persze mindig lesz olyan, aki valamiért mint művészfilmet/akciófilmet/revelációt akarja nézni és szétfikázza. Ez egy akciófilmesre vett mese, nyilván gyereket nem vinnék el rá, de ki mondja, hogy csak a gyerekeknek kell mese?

velaxin74 2010.02.06. 18:34:05

@HunVanHungary?:

akkor beleülök a csiklójába.

sorica123 (törölt) 2010.02.06. 18:35:24

@mallac: kedves Negatívan Diszkriminált Árja Tezsvír, a tengerészgyalogos csávónál kevés fehérebb volt a filmben. Akkor is, ha bekékült.

velaxin74 2010.02.06. 18:36:26

egyéb iránt megvan a na'vik ellen a tökéletes harci stratégia:

www.kreten.hu/vegyes/2141b.jpg

sumo · http://sumo.4242.hu 2010.02.06. 18:36:29

@Le Fay: "Cameron meg menjen Nolanhoz leckét venni, hogyan kell jó sztorit és jó színészeket csempészni egy látványfilmbe"
LOL. Azért azt a Terminatort, meg a Mélység titkát nem kéne elfelejteni.

HunVanHungary? 2010.02.06. 18:36:34

@velaxin74: talán elég ,ha csak a bal lábadat használod azt megcsikálod a g pontját...

velaxin74 2010.02.06. 18:38:35

@HunVanHungary?:

vajon olyankor felemeli a farkát magától, vagy arról is nekem kell gondoskodni?

bayard 2010.02.06. 18:40:52

@sumo: drága sumo, te láttad az avatart? mert úgy tűnik, a mester bizony elfelejtette a sok év alatt...

GIjoe 2010.02.06. 18:41:19

Na vegre egy normalis ember!
Az avatar egy nagy rakas szar. Nagyot csalodtam Cameronban, akit elotte a kedvenc rendezoim koze soroltam. Hihetetlen, hogy egy ember aki az orokkevalosagba beirta magat olyan alap sci-fi-kel mint az aliens, a melyseg titka vagy a terminator 1-2, kepes egy ilyen filmet elkesziteni. Az pedig, hogy manapsag mar programozok "forgatnak" filmet egyenesen felhaborito. Hol vannak a hatalmas diszletek? elethu makettek? pirotechnika stb?
Rengeteget fejlodott a cgi de akkor is elettelen es mu hatasu fog maradni.
A cgi-t arra kene hasznalni, hogy az olykor szaggatott mozgasu modelleket/maketteket, diszleteket feljavitsak, ezzel egy tokeletes osszhatast elerve.
A story-ra egy mondatot sem aldoznek, mivel egy lyukas forintot nem er az egesz.
A fohos egy arulo, a navik meg hippik, egyik sem szimpatikus, igy azonosulni is keptelen vagyok veluk.
Az uzenet meg kb a leg hipokritabb amit vala film kozvetitett eddig.
Mindig radobbenek arra, hogy a legtobb ember hulye, es, hogy jo, uj akcio filmeket, sci-fiket mar valoszinuleg sosem fogunk latni.

macilacidmc 2010.02.06. 18:41:48

@Le Fay: Én egy szóval se mondtam hogy az évtized filmje volt, csak annyit, hogy nekem nagyon tetszett mert valami nagyon újat mutatott. Truffaut filmje ellen is biztos vagyok blogoltak volna és hatszor elzavarták volna a picsába miután leforgatta a 400 csapást, mivel technikai újításokat mutatott be. Azóta is csak úgy emlegetjük, mint az újító pöcs.

velaxin74 2010.02.06. 18:42:32

@GIjoe:

a navik nem hippik a navik űrindiánok.

doktor.dikhed 2010.02.06. 18:43:09

@Le Fay: "Cameron meg menjen Nolanhoz leckét venni, hogyan kell jó sztorit és jó színészeket csempészni egy látványfilmbe. "

Gratulálok, jó nagy baromságot írtál.

Nolan az egyik kedvenc rendezőm, de Cameron is... Mélység titka, Terminator 1-2, Bolygó neve halál, sőt akció-vígjáték kategóriában a Két Tűz között is remek.

velaxin74 2010.02.06. 18:43:10

@GIjoe:
a na'vik nem hippik a navik űrindiánok.

CJKrisz 2010.02.06. 18:43:34

Ezen a 3 mondatban leírható történeten mi jöjjön át? Az, hogy egy szerencsétlen nyomorék srácnak lehetőség lesz újra járni egy másik testben? Aha. Vagy inkább az, hogy az ember már megint egy aljas ganaj népségnek van beállítva, amelyik kizsákmányolja, lemészárolja a másik bolygón élő kék valamiket. Avatar.... Nu'nik bolygója. Ez talán hitelesebb cím lenne. :)))

wagner úr 2010.02.06. 18:44:02

@Dr Genya: ez egy zseniális mondat volt.köszönöm

velaxin74 2010.02.06. 18:44:09

@doktor.dikhed:

ez mind igaz, csak az avatar szar.

ez a post meg arról szól, nemdebár?

HunVanHungary? 2010.02.06. 18:44:47

ha hátulról kívánod ,de nem engedi magát akkor a fenyegetés eszközéhez kell nyúlni mely szerint..."letöröm a Szent Fa ágát ,ribanc..

velaxin74 2010.02.06. 18:45:11

@wagner úr:

wagner úr az iszoldából? hukkkk...
maga idetántorgott? üdvözli escobar! :)

dr genyával a blogtérről meg majd még számolunk :DDD

2010.02.06. 18:47:12

@macilacidmc: Truffaut filmjeiben mintha nem lettek volna ilyen bakik.

Ilyen ellentmondásokkal, hiányosságokkal teli történetek a magyar filmekben/regényekben szoktak lenni.
A sztorit nem gondolta végig 10-15 év alatt egyszer sem?

bayard 2010.02.06. 18:47:48

@doktor.dikhed: ugyanazt tudom mondani neked is, mint sumo-nak. Igen, az egyik legtehetségesebb rendező és álmodó volt Cameron, pont ez az egyik oka, amiért akkor csalódás ez a film...

Thresher 2010.02.06. 18:48:22

Matrix+Pochahontas+Mech= Avatar

_belo_ 2010.02.06. 18:49:25

tényleg fos.. pontosabban látványos fos. atom ellen dárdával! hajrá! :)
5 filmből összeollózott ötletek, semmi korszakalkotó újítás (mint ahogy sugalják a reklámokban).

GIjoe 2010.02.06. 18:50:35

@velaxin74:
oh ertem. Mekkora bumburnyak vagyok, hogy ez nem jott at! (2x aludtam el a moziban a film alatt)
Ez egesz mas aspektusba helyezi a filmet. De igy sem tetszik, es meg igy is alszent.

sumo · http://sumo.4242.hu 2010.02.06. 18:50:50

@Le Fay: Láttam. A sztoritól nem vártam sokat, úgyhogy abban nem kellett csalódnom. Nem is a sztori érdekelt. A forgatókönyvet ő írta, ez valószínűleg botorság volt. Nem azért szeretjük Cameront, mert olyan baromi jó forgatókönyveket ír. A színészek? Cameron már a megjelenés előtt jóval bevallotta, hogy direkt nem szerződtetett nagy színészeket a filmhez.
És a látvány? Nekem tetszett. Szerintem a film, mint "anyag", baromi jól össze van rakva. Ettől még nem lesz az évtized filmje. De jó film. Kár is erről vitázni.

bayard 2010.02.06. 18:52:16

@macilacidmc: mások viszont mondják, ez az egyik oka a posztnak gondolom, amellett persze, hogy fikázzunk egy nagyot és számoljuk a kommenteket :)

Thresher 2010.02.06. 18:52:52

Azért majd megnézném a sok agyhalott képét, mikor eszét vesztve megy megvenni a DVD-t, majd egy hétig kukoricán térdepel, mert képes volt megvenni egy 2D-s(!) filmet és később bealudni rajta...

bayard 2010.02.06. 18:53:02

@sumo: akkor egyetértünk, én is pont ezt gondolom

velaxin74 2010.02.06. 18:55:05

javaslom nézzétek meg 1 D ben

twilight zone 2010.02.06. 19:07:29

az jutott eszembe, hogy anno a Szárnyas fejvadász mekkora bukta volt...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.06. 19:11:24

A tortenet az tenyleg nagyon egyszeru es n+egyszer ellott.
A latvany azonban csillagos otos.

Lameth 2010.02.06. 19:17:46

Ebben az írásban még kevesebb eredetiség volt mint magában a filmben. Sok minőségi negatív és pozitív kritikát olvastam már erről a filmről, ez egy elég primitív megfogalmazása a véleményednek, de ezzel nem is lenne bajom. Azt hittem, hogy a többség tiszteletben tartja mások véleményét/ízlését, és nem hülyézi, idiótázza le a másikat, mert annak tetszett/nem tetszett a film, de sajnos nem így van.
Ezt a lebegő köves dolgot nem értem, az unoptánium nem lebeg, szépen nyugodtan pihen a földben az otthonfa alatt.
Ja, és nekem tetszett, és a kedvenc filmem lett, de ha valakinek nem tetszik, attól még nem tartom szellemi toprongynak vagy divatfikázónak, egyszerűen nem egyezik az ízlésünk...

lamb79 2010.02.06. 19:18:58

a film jo de rossz. rágógumi mozi. semmi extra.
úgy gondoltam hogy még a cg is idonként gyenge volt.
túl hosszú.
otlettelen és gyerekes forgatókonyv.
átlagos vagy gyengébb színészi alakítások.
ami tetszett az a bolygó dizájnja. szép dolgokat láttunk.

amikor az armageddon megjelent a fél világ el volt el volt ájulva hogy milyen jó. most már nehéz olyan embert találni aki egyhuzamban képes végignézni. valószínuleg ez lesz a sorsa ennek a filmnek is. ido megmondja.

kerecsen2010 2010.02.06. 19:24:55

@AntiChrist: A kék kavicsról nem véletlenül nem derül ki semmi: jelképes, tetszés szerint behelyettesíthető (olaj? Irak?). Hiteltelen a főhős és a katonalány átállása? A lány mondja is, hogy nem arra szerződtették, hogy ártatlanokat gyilkoljon. Némi empátia segítségével gondolj bele, mit jelent egy bénának újra járni, uralni a testét. Jake sztorija ebből indul, ez külön speciálissá teszi számára a Na'vikkal való találkozást, a folyamatot, míg befogadják. Továbbá ő személyesen átéli a természettel való összhangjukat, ezt a "Geát". Hogy hagyhatná elpusztítani? És miért ne szerethetne bele a 3 méteres kék csajba, amikor ő meg egy 3 méteres kék pasi? Atombomba? Bocs, de ez nem a US Army, hanem egy magánvállalkozás biztonsági őrsége. Ahhoz képest elég jól felszereltek atombomba nélkül is. Persze lehet, hogy abban az időben az már minden sarki boltban kapható alapvető fogyasztási cikk, ez esetben megkövetlek.

proton1701 2010.02.06. 19:25:31

Érdekes írás. A magam részéről nekem tetszett de ami a világban folyik a film körül az nem gyenge tömeghisztéria.
Érdekes nézni a sok hülyét ahogy tolonganak a jegyekért. Star Wars csak ennyit mondok. Na az filmtörténelem. Ez egyenlőre egy kasszasiker és technikai újdonság. Ennyi és nem több......

kerecsen2010 2010.02.06. 19:26:46

@mallac: Mintha a főhős is fehérbőrű katona lenne. Persze, ő meg rokkant. Tényleg egy támogatandó kisebbséghez tartozik...

Stupidella 2010.02.06. 19:27:36

Lefogadom, hogy nem 3D-ben vagy IMAX-ben nézted meg.

breach tru di walls 2010.02.06. 19:28:54

@thinker_
"nem jött át a posztolónak a film. tessék próbálkozni egy egyszerűbb alkotással, mondjuk az amcsi pite 5.részével."

ezzel most azt akarod mondani, hogy eza film felette áll mondanivalójában az általad említett filmnél? mert kurvára nem.
ha művészfilmekről csevegnénk megfaszom akkor talán ütött volna az éles kis odaszúrásod de ez így nagyon gyenge lett ugye te is érzed?:)

látványnak jó, csak kajabáljuk már szét a világba hogy az évtized filmje, mert 1) nincs még vége az évtizednek 2) nem az.

ez film azért lett népszerű ill. sikeres mert tízcsilliópénzt beleraktak és nagyon nagyon nehéz sok pénzből(már maga eza tény odavonzza az átlagot - apádfasza uhuhu rekordzsééé gyáá) szart csinálni (de nem kivitelezhetetlen az tény)

cameronnal meg azabaj, hogy belebuzult a titanicba, picit mintha nem is tudna tőle elszakadni. megint valami monumentálisat akart készíteni.

kyanzes (törölt) 2010.02.06. 19:29:52

Látványos film középszerű történettel. Ha nem lenne full brutál 3D, akkor kb. 5/10 értékű lenne a saját skálámon.

kerecsen2010 2010.02.06. 19:32:15

@GIjoe: Ta valószínűleg azon is felháborodtál volna, amikor a hangosfilmet bevezették a feliratozós némafilmek után. Milyen zavaró az a sok szöveg, eltereli a figyelmet a színészek arcjátékáról...

kerecsen2010 2010.02.06. 19:33:33

@GIjoe: Ja, és szerinted nyilván von Stauffenberg is áruló volt.

sebien 2010.02.06. 19:36:05

"... vagy ez éppen valami nagy nézzünk magunkba és gondolkodjunk el próbálkozás lenne?"

lófaszt. az amcsik olyan sötétek (a kevés kivételtől eltekintve), hogy meg vannak róla győződve: az amerikai katonák igazi HŐSÖK. csupa nagy betűvel. ugyanakkor a filmbeli embereket pedig mélységesen elítélik (remélem). a kettő közötti párhuzamot viszont tuti nem látják. persze nem is várok mást olyanoktól, akiknek elég egy film esetén, ha az jól néz ki és máris elalélnak, hogy "te atya úr isten, ez mekkora film, bazmeg!" remélem nem esnek majd túlságosan kétségbe akkor sem, ha valaki felvilágosítja őket, hogy ilyen kék izék a valóságban nem is léteznek...

egyébként meg cameron legjobb filmje az aquaman. az avatarnál és a titanicnál még az is jobb:(

chdstr · http://mozigekko.blog.hu/ 2010.02.06. 19:36:30

@Stupidella: IMAX 3D 8. sor közepe, még menekülni se lehetett:D

Anselmo 2010.02.06. 19:37:04

Nekem pld. semmi bajom az Avatarral: eddig se néztem meg, ezután se fogom.

kerecsen2010 2010.02.06. 19:47:41

@proton1701: Kimondtad a kulcsszót. Azért a Star Wars sem egy tolsztoji mélységű történet, annak idején űrcovbojos filmnek emlegették a hivatásos fanyalgók... De filmtörténelem lett. Azt nem gondolnám, hogy az Avatarnak is akkora mitológiája lesz (bár meglátjuk, mit hoz sztoriban a következő két rész), de hiszem, hogy ugyanúgy filmtörténelem, a látvány miatt. Mert ilyen 3D-ben még közelítőleg sem volt, igaz, Miss Röfit nem láttam a vidámparkban...

ettumifilii 2010.02.06. 19:56:15

@victor vacendak: hehe, azért nem a leggyengébb :) mondjuk ez nem teniszblog, ezt inkább a salakon beszéljük meg :P

az avatart meg én is utáltam, mégha tényleg látványos is...úgy 10 percig le is kötött

Egregor 2010.02.06. 19:58:29

Ezerszer is leírták már, pro és kontra. Mit keres ez az Index címlapon? Csökken a jegyárbevétel?

A sztori nulla. Pocahontas a jövőben. Ha nem volna látvány, tényleg Zs-kat lenne.

Lapos történet, lapos párbeszédek, lapos fordulatok, kidolgozatlan karakterek, elcsépelt közhelyek.

Igen, közhelyes és unalmas ez a fajta tolmácsolása a környezet kizsákmányolásának. Ennél még a Ryan közlegény megmentésében is több az azonosulási lehetőség.

A SW pedig valóban mélyebb mondanivaló és történet terén, még ha az is csak egy közismert toposz újratálalása (a legkisebb Jó fiú megküzd a barátai és öreg mestere segítségével a Gonosszal és győz).

Cameron kizárólag a látványban alkotott újat, és ez olyan mérföldkő, mint az első színes kijelzős mobilok voltak anno. Aztán lett iPhone.

Sokkal izgalmasabb az a kérdés, mi lesz a 3D mozi iPhoneja.

peetig 2010.02.06. 19:58:51

Hogy miért is voltam kíváncsi az Avatarra? Mert viszonylag kevés élvezetes sci-fi jelent meg az utóbbi időben (Transformers-ek pl. alapból kiestek).

Végre egy ember, aki leírja blogjában, amit gondolok: az Avatar nem jó film. Inkább gyermekmese sok-sok marketinggel és 3D effektekkel. Tény, hogy technológiailag hihetetlen, de nehogy már a CGI adja el a filmet.

Ajánlok az Avatar rajongóinak egy hihetetlenül jó sci-fit: Moon. A film 2009-es, vérbeli sci-fi, ami nem a látványvilágával fog meg. Ajánlom mindenkinek.

kencel 2010.02.06. 20:01:11

nah posztolo logjal csak ki a sorbol pls. L betu a homlokodra

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.02.06. 20:01:14

Nem "az amerikaiak" mondják a szemü(n)kbe, hogy milyen gusztustalan hárborúzni más cuccaiért, hanem EGY amerikai (plusz stáb, de ezt felesleges lenne boncolgatni), ehhez pedig minden joga megvan. Ezt csak a végére odabiggyesztett szemforgató kötözködés kedvéért említem.

Szerintem be kéne látni (bár az Avataron fanyalgók nehezen fogják), hogy nincs a világon túl sok mese. Én elég sok filmet láttam, még több könyvet olvastam. A történetek tipizálhatók, sőt, sablonosak, a leírások milyensége, a karakterek, egyes fordulatok teszik őket egyedivé (ha teszik). Persze van néhány üdítő kivétel, de ez a termés töredék százalékát adja. Magyarán az emberek minduntalan ugyanazokat a meséket, történeteket mondják el, hol így, hol úgy. Hol jobban, hol rosszabbul.
Az Avatar meséjét jól mondják el. Lenyűgöz. Nem számít az se, hogy ebből mekkora rész a látvány, a film egyben működik, egyben érzi - vagy sem - az ember a hatását.

Sokan (persze így is igen aprócska kisebbséget alkotva) most komolynak és különlegesnek érzik magukat attól, hogy - szemben az ostoba csürhével - nekik nem tetszett a film. Nagy teljesítmény, gratulálok hozzá. (Kisebbségnek lenni sem jelent automatikusan valamiféle különösen elragadó státuszt, hadd említsem fel az animalpornó rajongóit, mint kisebbséget...) Minden és mindenki szemlélhető tendenciózusan, kiragadhatók, kiforgathatók egyes részei. Ezzel foglalkozni - valamiféle elit küldetéstudattól vezérelve - szerintem ostoba dolog. Ugyanolyan divatmajomkodás, mint az ellenkezője...

fraki 2010.02.06. 20:03:52

Igen, én is csak annyit tennék hozzá, hogy fikázni is jól kell tudni, a federer-es hasonlatnál meg is álltam az olvasásban, konklúzió levonva: tehetségtelen a posztíró, színvonaltalan az írás.

Énszóltam 2010.02.06. 20:08:12

Hoszú a poszt.

Egyszerűbben is el lehet mondani:

AZ AVATAR EGY HÍG FOS.

2010.02.06. 20:09:50

@kerecsen2010: Az atombombát csak példaként írtam: jelképes, tetszés szerint behelyettesíthető :)

Ha van elég pénzed és kapcsolatod, már most is hozzájuthatsz bármilyen fegyverhez.
Biztonsági őrség? Inkább magánhadsereg.

"Némi empátia segítségével gondolj bele, mit jelent egy bénának újra járni, uralni a testét."
Igen. Pontosan az embertársainak köszönheti, hogy olyan testet kapott, amiben újra tud járni.

"...amikor ő meg egy 3 méteres kék pasi"
A fickó egy ember, akinek a tudatát ideiglenesen átplántálták egy földönkívüli létforma testébe.

Minél jobban mentegeted, annál több sebből vérzik :)
A film látványát elismerem, egyes helyeken nagyon jó a hangulata, de a történetben olyan hibák, hézagok vannak, hogy azért megérdemelne egy külön Oscart.

kencel 2010.02.06. 20:12:50

@Énszóltam: a kultura azert ottvan a szeren ocsem. Nemcsoda hogy nem tetszett.:D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.06. 20:14:20

@peetig: 'Végre egy ember, aki leírja blogjában, amit gondolok: az Avatar nem jó film.'

ezt kb. két hónappal ezelőtt legalább 10 címlapos blogban leírták. Fel nem foghatom, mi lehet a poszt aktualitása, ez nem éppen új film, csak mostanra sikerült jegyet vásárolni? Mi újat mond ezzel a posztoló, amit már nem írtak le ötvenszer?

kukatr 2010.02.06. 20:17:17

a poszt véleménynek tökéletes, kritikának szar.:P

A KÉRDEZŐBIZTOS 2010.02.06. 20:18:06

NEM

NÉZTEM

MEG!

Már amikor elkezdték a +D-jét hypeolni, eldöntöttem, hogy nem nézem meg.

Ha valami a számítógéptől nagy szám, azzal töröljék ki a seggüket az ostoba majmok.

Ianas 2010.02.06. 20:18:36

Nekem tetszett. A film. :)

De mindenkinek joga van nem szeretni. :P

Ianas 2010.02.06. 20:19:05

@A KÉRDEZŐBIZTOS: És akkor most egyéniség vagy?

peetig 2010.02.06. 20:19:15

@Rékuc: Nézd, csak most jutottam el oda, hogy megnézzem. Kerültem a blogokat, mert nem akartam, hogy befolyásoljanak semmiféle rajongással, meg a szokásos fröcsögéssel. Szinte minden ismerősömnek tetszik a film, erre most látom az indexen hogy a mozigekkó blogban...

sebien 2010.02.06. 20:19:42

@Before: szerintem többen nézik meg az avatart csak azért, mert akkora a felhajtás körülötte, amekkora, mint ahányan fikázzák csak azért, mert akkora a felhajtás körülötte, amekkora.

a fikázás meg nem hiszem, hogy mindenkinél csak egy ostoba küldetéstudat lenne. ugyanis sokaknak elege van már abból, hogy ha valami nagyon sikeres, vagy nagyon sok pénzt beleültek, akkor azt kötelező lenne szeretni. ahogy azt sok avatar rajongó elvárná mindenkitől (tisztelet a kivételnek).

azt meg nem kétlem, hogy látványos a film, de ha nincs belső tartalom, akkor egy percig sem tud lekötni. hogy egy hasonlatot is mondjak: adott egy tényleg szép csaj, aki sajnos buta, mint a föld. nyilván az elején élvezed a látványt, meg a szexet is, de társaságba már nem mennél vele. nem minden a látvány...

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2010.02.06. 20:21:12

Leültem egyszer egy hazai MTA taggal, akinek nekiesett egyszer egy britt tudós azzal a dumával, hogy a fenntartható fejlődésről nem tudunk semmit, reméli a magyarok előrukkolnak majd valamivel.

Ez a film arról szól, hogy mit tudunk eddíg a fenntartható fejlődésről.

Írtam egy cikket erről a blogomba:
reszvetelidemokracia.blog.hu/2010/01/29/avatar_a_fenntarthato_fejlodes_polgareszmenyenek_kiteljesedese

zsoltix 2010.02.06. 20:22:37

Milyen Aladarrol van szo? Vagy zivatar, vagy Tivadar?

curculio78 2010.02.06. 20:24:47

Nem vagy egyedül, de én megnézni sem vagyok hajlandó, bemutató alapján még a Némóban is több sztori volt. Valaki milliárdos legyen néhány kék ugráló majomból. Szánalmas. Ha ingyen jegyet kapnék rá, feltenném a vaterára.

2010.02.06. 20:29:19

@kerecsen2010: Egyébként gyorsan utánakerestem, ill. visszaemlékeztem. A srác tengerészgyalogos (tizedes). Szóval ez bizony a hadsereg, nem holmi "biztonsági őrség".
Hadsereg-nagyvállalat közös összefogása.

sebien 2010.02.06. 20:29:20

@sebien: "nagyon sok pénzt beleültek"

ha nem is szándékos elütés volt, de jól jellemzi a filmet az igazi színészi játékra és a számítógépes munkára fordított idő szempontjából.

sorica123 (törölt) 2010.02.06. 20:34:49

@fttb: és még oda is vagy, hogy nálunk az atom. Meglepődnél, ha rád dobnák, azt hiszem. Bár amilyen okosnak tűnsz, még állnál is, hogy elkapod.
Na mindegy. Ugyanolyan agyatlan trendiskedés hanyattesni is tőle, meg ész nélkül rohanni fikázni is.

Antifaszok Réme 2010.02.06. 20:40:47

Az Avatart már a FŐGONOSZ is tanulmányozta, íme a Nünberg 2. bizonyíték:

www.youtube.com/watch?v=JAPyipuT-Jg

Meg is írta a Hit Gyüli lapja, hogy NÁCI film:

www.hetek.hu/eletmod/201001/hitler_avatarja

Antifaszok Réme 2010.02.06. 20:41:59

Bocs, helyesbítek: Nürnberg 2.

Egregor 2010.02.06. 20:44:10

@Before:
1. Érdekes módon mindig vannak, akik új meséket tudnak mondani. Csak legtöbbjük alkotása megbukik, mert akár könyv, akár film, a bevétel elsősorban az eladástól függ, az meg attól, mennyire széles a célközönség.

Tehát az alkotók dönthetnek, vagy újat alkotnak, vagy kiszolgálják a tömegigényt. Cameron ez utóbbi mellett döntött. Ez nem erény, hanem tisztán üzleti fogás.

2. Igenis, különlegesek azok, akik nem esnek hasra a látványtól és számon kérik a tartalmat is. Azért különlegesek, mert ők a gondolkodó kisebbség.

A többi csak fogyasztó, akikből 12 egy tucat. Érdektelen tömegemberek, akik csak arra jók, hogy húzzák az igát és tejeljenek.

Kodomo 2010.02.06. 20:44:12

... és még ráadásul kevés a buzi is benne.

Egregor 2010.02.06. 20:54:07

@Ianas: pedig igaza van a maga bárdolatlan módján. Ha csak a CGI minősíthető, akkor minek időt és pénzt pocsékolni rá? Akkor leülök a gép elé, és játszok Mass Effect 2-vel.

Egregor 2010.02.06. 20:57:21

@Antifaszok Réme: elolvastam. Ezek hülyék. Ráadásul tipikus ballibsi csúsztatgató, sugalmazó szarrágás. A cikk 9/10-e a neonáci ideológiáról szól, és úgy kezelik az avatár fogalmát, mintha ez valami náci szar lenne, holott egy sok évezredes keleti fogalom. Szerencsétlen svasztika sem tehetett arról, hogy a nácikok kisajátították és pl. a buddhisták ettől még nyugodt szívvel használják a mai napig is.

Cameron Avatarjában nulla nácizmus volt jelen. Ahhoz mélység meg árnyalatok is kellettek volna.

magicmind 2010.02.06. 20:59:18

Nem feltétlen a storit kell itt nézni. Jake beleül az Avatarjába, ezáltal átkerül egy olyan világba ami szó szerint magával ragadja őt is és a film nézőjét is. Pont az apró részletességnek köszönhetően maximálisan átélhető. Neme a legjobban az a rész tetszett amikor felismeri az új világot. Teljesen átjött a filmből a kék nép tisztasága, a tisztelet amit mutatnak, és a természet ölelése. Ezt a vizuális és a zenei elemekkel zseniálisan megoldotta Cameron. Többször kirázott a hideg, sőt többször sírás szélén voltam annyira megérintette az érzelmi világom. Az aki csak a storit nézi és a grafikát messze nem érti a film lényegét!

Csak halkan jegyzem meg 2010.02.06. 20:59:25

Láttam...
Hát, háááát.... jahj...
phúú, mit is írhatnék...
szaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!
de nagyon!
bocs attól, akinek tetszik

Csak halkan jegyzem meg 2010.02.06. 21:01:42

olyan gagyi a történet, hogy a látvány sem tudta feledtetni. kínosan feszengtem a székben, hogy vajon mi a f@sz tetszik ebben a népeknek? Nem térek magamhoz...

Anselmo 2010.02.06. 21:04:07

Nekem is van kedvenc rajzfilmem: Tom és Jerry.

EvilHedgehog 2010.02.06. 21:09:20

@magicmind: Én ugyanezt éltem át 8 évesen a Pocahontast nézve...

Teru 2010.02.06. 21:09:51

Meglepődnél, hányan utálják még rajtad kívül ezt a filmet. Sok amerikai pedig "racist shit"-nek tartja, mint ahogy azt volt szerencsém olvasni...

magicmind 2010.02.06. 21:10:12

@Csak halkan jegyzem meg: valószínű azért mert még sok szűrő van a fejedbe, ami nem engedi bejutni a megfelelő impulzust. Majd később ha pár életet megélsz már érteni fogod.

magicmind 2010.02.06. 21:10:54

@EvilHedgehog: Na! Az tök jó. Viszont az lenne az élet lényege, hogy felnőtt korba se veszítsük el a gyermeki mivoltunk és igenis akkor is éljük át!

EvilHedgehog 2010.02.06. 21:18:26

@magicmind: Persze, persze..de idősebb fejjel ugye azért meg lehet az az igényem, hogy ne ugyanazt nyomják elém szupertutiségként amit már a 90-es években megkaptam?

A körítés, hogy 10 éve tervezi, még jobban irritál mint maga a hype. 10 év alatt sikerült megnéznie a Farkasokkal táncolót meg a Pocahontast...gratula.

Ruszlán 2010.02.06. 21:21:19

Azon kevesek egyike vagyok, aki NEM 3d-ben látta a filmet. Majd mindenki a látványtól dobta el az agyá. Ezen kívül van valami extra ebben a filmben? Nem igazán értem a nagy világsikert. Szerintem egy "Farkasokkal táncoló" utánérzés, semmi extra, egyszer megnézhető. Ennyi, nem több, de ha ez fog Oszkárt kapni, az botrányos lesz!

Antifaszok Réme 2010.02.06. 21:21:58

Egregor: Ezeknél mélységet meg árnyalatokat ne nagyon keress...

A Kossuth rádió kritikai műsorában (vasárnaponként 11.35-12.00)talán a legutolsóban (mr1 honlap, hangtárban utánahallgatható) ilyeneket mondtak:

MACSKAZSIRÁF lények... Hát, én besz*rok...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.02.06. 21:23:12

a film közepes, ez az írás meg rossz

Csak halkan jegyzem meg 2010.02.06. 21:24:26

@magicmind: örülök, hogy tetszik neked. Biztosan nagyon sok pénzt fog hozni. De én untam a Harry Pottert is és fél résznél többet nem bírtam megnézni, elalszom a Csillagok háborúján, szóval van valami abban, amit mondasz... sok szűrő van a fejemben. Nem engedi be a hülyeséget.

Csak halkan jegyzem meg 2010.02.06. 21:26:26

És a Titanicot sem szerettem.

sebien 2010.02.06. 21:30:34

@Ruszlán: a titanic is kapott 11-et. ez csak azért nem fog annyit kapni, mert nem jelölték annyira:(

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.02.06. 21:40:35

én gyengébbre számítottam, anno a Titanicról kinéztek a csajok, mert kibuggyant belőlem a röhögés.

Egy kiváló minőségű rajzfilm :) nem értem, miért nem a "legjobb animáció" díjra jelölték..

madárijesztő 2010.02.06. 21:40:52

Gondoltam először, hogy ez valami rövid kis vélemény, de ott van a poszt alatt, hogy kritika. Ha ez kritika, akkor már most hagyd abba az írást, mert ez így =0

levene_ 2010.02.06. 21:42:24

A csokikrémes palacsinta rossz, mert nincs benne elég vitamin, meg már sokan csináltak is olyat, meg ettek is, én ettem már vagy tízszer, szóval kiköpöm mert ez szánalmas, és olyan könnyű lenne lenyelni is.. hát fúdebéna, unom, a sok buta meg megeszi az íze miatt..

redriot77 2010.02.06. 21:44:22

Az Avatar nem film, hanem techdemo. Mégis mi a faszért lenne film, ha gyenge a története, és a rendező bevallottan a színészeken spórolt.

20 év múlva senki sem fog erről a filmről beszélni: addigra a látványtechnikája elavul, a látvány mögött pedig az Avatar sok pártolója szerint is csak üresség van.

Az igazán jó filmek nem a látványról szólnak. Pl. Clint Eastwood Gran Torinójában egy másodperc CGI sincs, mégis ezerszer nagyobb film mint az Avatar.

Antifaszok Réme 2010.02.06. 21:48:32

A film üzenet JÓ: Rohadt kizsákmánylók, csak a kincseket akarjátok, az ott élőkre meg szartok. Pedig a természet természetesen gyönyörű, és a világ harmonikusabb lenne nélkületek...

Ennél több mi kellenne egy mai átlag pop-corn agyúnak ? Ennyit még ők is megértenek talán...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.02.06. 21:48:35

@Egregor: ha annyira jók lennének azok a mesék, akkor valószínűleg nem buknának meg. (Persze ez így egyáltalán nem igaz, de az se, hogy annyira sok új lenne a nap alatt.)
Ebben a filmben sok mélység van, csak hát olyan "elcsépeltek", sokak szerint. Ez baromi érdekes kérdés lehet, vajon mitől lesz elcsépelt valami. Túl sokan mondják? Nem az a célja mindenkinek, hogy amit kitalál, gondol, azt sokan hallgassák meg és (mondják) adják tovább?
Számomra bőven elég mondanivaló a technikai társadalom egyeduralkodónak és felsőbbrendűnek tartott mivolta, illetve az azzal szembeállítható természetazonosság. Szintén fajsúlyos téma az ember, mint állat, a minden büszke kultúránk (és kulturáltságunk) ellenére mutatott agresszív önzés. A film éles aktuálpolitikai vonatkozásai nehezen tagadhatók, akinek erről nem jut eszébe Irak, az hülye és minimum félvak.

Többen húzogatták a szájukat, hogy gagyifos, három mondatban összefoglalható a sztori. Tény, hogy nem a legcsavarosabb történet a világon, de lefogadom (és eddig bárkit kértem, nem tudott cáfolni), hogy bármelyik történet - film, könyv - összefoglalható három mondatban.

Ettől függetlenül az Avatart én is csak összhatásában tartom kiemelkedőnek (messze nem évtized filmje, stb), de felesleges szétszedni, hogy mitől jó, ha egyszer jó. Szórakoztat, leköt, talán elgondolkoztat...

backward 2010.02.06. 22:05:21

Maradjunk annyiban, hogy ez a cikk a mozikritikák között a szarok között foglal helyet, míg az Avatar a filmek között hoz egy erős közepes szintet.

Zoli.jr 2010.02.06. 22:11:07

Ez tök jó, csak ez nem kritika. Az, hogy 5 bekezdésben szanaszét fikázol egy filmet, attol még a helyedben nem merném azt mondani, hogy kritikát írtam. Mert fikázni könnyű, de a kritikánál nem árt, ha alá is támasztod a problémáidat valami értelmes gondolattal, nem csak dobálózni jobbra-balra az szítok-átokkal. De mindegy. :D

Coupeboy 2010.02.06. 22:13:19

én is láttam és szerintem nem rossz film de nem is jó.és ahogy agyon hypolták ahhoz képest kibaszott szar.nem racionális a csákó árulása, perverziója,stb stb.jobb filmek is vannak. a sztori meg olyan egyszerű mint egy 100as szög.látványon kívül 0.

Zoli.jr 2010.02.06. 22:16:39

az viszont poén, hogy negyed 6 óta ömlenek a kommentek a mókádra :D

mallac 2010.02.06. 22:17:07

A navik szemrebbenés nélkül eladták volna azt az ásványt,sőt ők maguk termelték volna ki,a valóságban.Sőt egymást is eladták volna,ha már párhuzamot vonunk az igazi indiánokkal,négerekkel stb.

DonZsolt 2010.02.06. 22:35:29

Lehet, hogy nemvolt egy extra történettel rendelkező film, de a 3D-s hatások és a romantikus szál nekem nagyon tetszett. Meg a Na'vikat is elég eredetinek éreztem. szerintem akkor is a 2009es év legjobb filmje, legalábbis számomra.

Cs@tLós 2010.02.06. 22:35:45

Az lehet, hogy ez egy szar film, meg sokan nem is imádják, de az imax-ban már 24.-ig (amíg ki van írva, hogy adják) nem lehet rá jegyet kapni, mert mind elfogyott.

Antifaszok Réme 2010.02.06. 22:36:54

Mallac: De előbb elhozták volna nekik a DEMOKRÁCIÁT, majd megszavaztatták volna velük a nekik tetsző bábkormányt. (vö: Irak.)

nick_ · http://symbolic.hu 2010.02.06. 22:37:16

Titanic is sokkal jobb volt ennél...
Lássuk;
t1 10
t2 10
titanic 9 (uccsó 10 perc fos)
avatar 4 (sztori, logikai hibák, és etc, cameron egyik legrosszabb filmje...)

Tudnám mi a francot csinált ennyi ideig... Oké, látvány, teknika, de arra is vannak külön szakemberek, neki tökéletesre kellett volna gyúrnia az egészet, ehhez képest elkúrta. de azt rendesen.

Gáz, hogy a végén a főgonosznak szorítottam és azt kívántam bár meghalna valamelyik jó? Ez gondolom a pofámba nyomott bölcsességek meg az ütős forgatókönyvnek köszönhettem....

Cs@tLós 2010.02.06. 22:38:12

@levene- www.leventeszucs.hu: :D:D Ez tetszett, jó duma :D:D

sanyix 2010.02.06. 22:39:06

@Egregor: ez a 3d mozi szifonja lol. szivon is egy nagy 0 0 újdonsággal, szépen csomagolva, és hypeolva (aranyáron) avatar pont ugyanez :)

nick_ · http://symbolic.hu 2010.02.06. 22:39:51

amúgy jah, ez nem kritika. egy kritika ennél azért kicsit komolyabb... Amit leírtál kábé bevezetésnek oké...

Cs@tLós 2010.02.06. 22:49:13

Hmmm...olvastam a kommenteket is mostmár. Én sima 3D-ben láttam egyébként, addig rá se bagóztam, amíg nem láttam a trailert. Onnantól számoltam a napokat a megjelenésig...semmi hájpot, meg technikai hátteret nem olvastam, nem is érdekelt.
Én szeretem a rajzfilmeket is, a filmektől is annyit várok: kapcsoljon ki. Ez még el is ragadott 1 más világba. Ennyi nekem elég, nem várok többet 1 mozitól. Bár a tömeghisztériát én se értem körülötte.

Cs@tLós 2010.02.06. 22:51:30

@sanyix: 0 újdonsággal? elmondanád hogy hány érintőkijelzős mobil volt a szifon előtt ami ujjal tapicskolásra volt kihegyezve? egy sem. még a kapacitív kijelző (gugli a barátod, hogy az micsoda) is nehézkesen jelent meg utána más mobilgyártóknál, jóval az ájfón után. Gondolom nem volt még a kezedben ilyen telefon... mivel akkor nem írnál divetfikázásból ekkora baromságokat. lol.

Az Olei Hagardom terroristái · http://en.wikipedia.org/wiki/Olei_Hagardom#List_of_Olei_Hagardom 2010.02.06. 23:01:32

@levene- www.leventeszucs.hu:

SZUPER HASONLAT!

Most már csak meg kelle tudbod különböztetni a

SZ@RT A CSOKIKRÉMTŐL!

(Te majom.)

Gregor Elmarsson 2010.02.06. 23:03:55

Valahogy eszembe sem jutott morális kérdéseken feszengeni, amikor a filmet néztem, hanem jól elvoltam az imax-vászon meg a 3D-s szemüveg nyújtotta élménnyel. Zseniálisan meg van csinálva, nem is elsősorban az állatok, hanem a növényzet és a domborzat. (Technikailag nyilván az állatok is jók, csak azok nagyon őslényszagúak, nem annyira nyűgöztek le.)

Antifaszok Réme 2010.02.06. 23:12:20

Akármit ágáltok, állítólag lesz Avatár 2. is...

sanyix 2010.02.06. 23:15:07

@Cs@tLós: jaj, tudom az apple életérzés meg a többi. :) Hány éve is láttam érintőkijelzős? pda-t(tök mindegy hogy minek hívjuk kb ugyan az ma már)? 10 éve :) újja tapicskolására nem reagál, de normális ember nem is akarja összetapicskolni a kijelzőt.
Na és akkor ez volt az a nagy újítás? :D LOL

Bergeroth 2010.02.06. 23:21:21

Látom kedves posztoló, nem vagy te hülyegyerek, meg nem is annyira rossz amiket írsz. De az ízlésed az kritikán aluli.

Pincehelyi 2010.02.06. 23:31:06

Öregem, lehet, hogy people buy shit - de te meg mozigekkó elég shit posztot engedtél most az orrunk alá. Nagyon mérges lehetsz a filmre/rendezőre, hogy a filmről egy épkézláb, félreértéstől vagy túlzástól mentes mondatot nem bírtál leírni. És ez nem nézőpont kérdése.

sebi77 2010.02.06. 23:46:29

Van egy ilyen bolcsesseg, hogy ha megjelenik egy pisztoly a vasznon, akkor az kesobb valamikor el fog dordulni. (vagy valami ilyesmi) Pl. Riplinek is azert kellett meghalnia (es sikertelenul betolteni a matrixba), hogy kesobb amikor a hogyishivjakot kell atranszformalni mar adott legyen a lehetoseg, es ne akkor kelljen elorantani a cilinderbol. A bazinagy repulo izerol szolo legenda, amit csak 5 navinak sikerult megulnie is azert kellett hogy kesobb a hogyishivjak raulhessen. Ugyanigy meg a szofordulatok is rendszeresen visszaternek es felahsznalodnak. Ha valaki mond valami bolcsesseget, biztosak lehetunk benne hogy egy oraval kesobb a megfelelo jelenetben valamelyik masik szereplo megismetli a mondatot es levonja a nagy tanulsagot , mikozben a nezo elelvez az intellektualis elmenytol hogy kepes volt egy mondatot megjegyezni. (ez legdurvabban a Matrix filmekben jott elo es mar ott is ruhelltem). Magyaran szolva: az egesz tortenet kivalo didaktikai erzekkel ugy van elmeselve mintha Magdi neni mondana az oviban 4 eveseknek, szep lassan hogy biztos mindenki megertse. Nincs is ezzel semmi baj ha mondjuk az oroszlankiralyrol van szo, de egy felnotteknek szolo akciofilm, drama (vagy mi a lofasz volt ez) eseten a magam reszerol masok az igenyeim.

Martian (törölt) 2010.02.06. 23:50:37

Látványdemonak kicsit hosszú volt...

2010.02.07. 00:01:52

De legalább a kellő mennyiségű komment megvan... :D

Gratulálok marharépa!

szmoker (Homo Trollicus) 2010.02.07. 00:04:30

Ez a miafene egy techdemo, ami jócskán kitermelte a befektetést.
Pénzpumpa, semmi több.
Talán ezek után Cameron bácsi a beszedett zséből végre méltóztatik leforgatni egy filmet.

Valakinyolc 2010.02.07. 00:19:09

Egyetértek a posztolóval, történet 1/10, szereplők 1/10, grafika 10/10 na ez a legeslegjobb indulattal sem több 4/10-nél.
A miheztartás végett, az az egy a legvégéig kérdéses maradt számomra, hogy fog összejönni a kripli kisember, a 3 méteres "a törzs legjobb navi picsája" csajjal. De "megoldották", szó mi szó.

ColtCzT 2010.02.07. 00:36:35

Gyerünk gyerünk, hajrá!!!Vajon ki lesz a : Ki tudja jobban lemondani az Avatar-t verseny győztese???
Ez most a ,,nagyokosok,, új célja ahogy látom, mármint a verseny megnyerése! Sok sikert minden versenyzőnek

nokedli99 2010.02.07. 00:48:10

Szánalmas szar a post. A postoló talán kezdhetne valami egyszerübbel. Esetleg egy Barátok közt epizód talán nem haladja meg a képességeit. Ki a véres herét érdekli hogy egy elmerogganyt mennyire pontozza le a filmet? Index címlap, ez kell oda.

GMÁTÉ 2010.02.07. 00:55:32

Cameron kanadai :D nekem tetszet 7/10

Reggie 2010.02.07. 01:20:15

Az index cimlapert elore kell szopni, vagy utolag is eleg?

sebi77 2010.02.07. 01:23:42

Ami a 3 meteres picsat illeti: valoban elgondolkodtato hogy ez tkp. kokemeny fajtalankodas. Ennyi erovel a 6 labu loval is osszejohetett volna.

thinker_ 2010.02.07. 01:24:59

hüha, itt tartja gyűlését a "Gyűlöljük az Avatart" klub? szánalmasak vagytok.
mikor próbáltatok meg utoljára élvezni egy filmet és átadni magatokat a mesének?
ha ez túl egyszerű volt nektek, akkor menjetek cseh művészfilmeket nézni :))))
tarisznyarákok...

thinker_ 2010.02.07. 01:26:52

tényleg, index-szel, hogyan állapodtatok meg a címlapért? te is írsz egy lehúzó avatar kritikát, ők meg kiraknak és zúdulnak ide a népek? kapsz majd legközelebb is címlapot? nem hinném....

thinker_ 2010.02.07. 01:28:30

@curculio78: így van, és ha majom lennél, akkor meg lennénk lepődve, hogy milyen értelmes vagy. így viszont... inkább csak szánalmas. :))

thinker_ 2010.02.07. 01:29:43

@Egregor: iPhone? az egy túlértékelt fos.

ssmith 2010.02.07. 01:39:58

Sziasztok,

A blognak annyi haszna van mint a többi hasonlónak (de bolgger legalább örül, mert forgalma, s de ilyen tömegtémával akkár Ő is írhatta volna a filmet... annyi az egyediség benne), beszélünk 1 témáról amiről mindenki más, nem jobb nem rosszabb mint a többi fikázó - vagy sztároló post.

Mindig voltak/leszenk szélsőségek, ez az ízlésre is igaz (mindegy csaj/pia/náció). A poszt írója a kisebséghez tarozik, mint itt a commentezők 1 része.

Jómagam egyetértek Before-val: nem sok új story van a nap alatt(olvasta elég sokat hogy lássam a hasonlóságot, még is írónként egyedi mindd). Amiről a kisfilmek/művészfilmek szólank azoknak a nagyrésze már legalább novellaként megjelent 100x(legyen akármilyen mélyértelmű, vagy abstract). De a Művészlelkek mégis megtalálják benne a különlegest, mert 1 jelenet különlegessé teszi ami a rendező egyéniségét tükrözi, s máris imádják :) (így van rendjén!)
Ennek a filmnek is megvan az elődje, s meg lesz az utódja is. Aki nem fogja föl a mondanivalóját, vagy nem talál benne semmi egyedit az nézzen magába, nézzen szét a film/könyv történelemben s szerintem meglepődik...(sok hasonló van de mind1ikben van egyedi, persze a mérték különböző)

Ha nem, akkor Ő/Ők mindig is "mások" leszenk, s köpködnek a tömeg után, de közben megveszeik az NIKE cuccot, mert az menő, vagy a kötött pulcsit, vagy ami a sítlusuk hoz tartozik, s már is követnek 1 tömeget... (de ŐK egyediek, s különlegeseknek érzik magukat....)

Mert minden stílust tömegek követnek ...

Akkor meg miért is kell lehülyézni azt akinek tetszett ez a film? Vagy azt akinek nem?

Ha rá akarjuk erőleteni másokra a véleményünk akkor hülyék vagyunk...
Mindenki sorolja magát a megfelelő kategóriába (hülye/nem hülye) :)

Ui.:

A kritikusok az 1ik olyan szakmában dolgozó léhűtők akik különlegesnek képzelik magukat....
Szerintem

Legyetek Jó!
Sok Jó/Jobb filmet
S remélem a bloggernek Lesz még jobb írása is...

Sam

Melllvar 2010.02.07. 01:40:19

1. A film techdemónak ok, de Best Picture-nek... Izé... Pocahontas kék macskákkal.
2. Az a bajom vele, hogy mivel egycsillió dollárból készült, önmagában érdemesnek találják a díjakra. Ezáltal kiszorítja az erre érdemesebb kis filmeket (pl. az ex-Mrs. Cameron The Hurt Lockerje)
3. A 3D-s jegyár majdnem duplája a hagyományosnak. Innen a nagy bevétel, meg az inflációból. Gone with the wind továbbra is rulez, második a Star Wars.

Aki az amcsikat fikázza annak csak ezt a bölcsességet üzenem: "Sokan szidják az amerikaiakat, de legtöbben szívesen válnának amerikaivá." A világ pénzügyi-filmes-tudományos meg mégegyéb központját nem idióták vezetik. Cameron ha rendezőként nem is, a mozi technikai fejlődésének támogatójaként és üzletemberként kiemelkedő.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.02.07. 02:37:37

@ssmith: amit mondasz, az a szociológiai posztmodern "úgyis mindenki mást gondol, minek nyilvánítsunk véleményt egyáltalán" gondolatkör, ami tagadja, hogy mondjuk egy filmről objektívan is lehet mondani valamit, függetlenül az ízléstől.

Ez szerintem egy hamis kép. Szerintem túlzott egyszerűsítés azt gondolni, hogy "azért fikázza, mert neki nem tetszik, és mivel másnak meg tetszik, törvényszerűen semmitmondó a véleménye". A film objektíven hátrányt szenved több aspektusból, amiket ugyan felsoroltak már, de talán érdemes elválasztani az objektív kijelentéseket a szubjektívektől.

Objektív kijelentés az, hogy a sztori egyszerű és kiszámítható. Az már szubjektív, hogy ez sokaknál levon az élvezeti értékéből, de újfent objektív megállapítás, hogy általában a filmek minőségéhez hozzátartozik a sztori összetettségének mértéke, más szavakkal a sztori miatt fikázni érvényes dolog (nem úgy, mint mondjuk a velejéig szubjektív "van-e benne jó csaj/pasi" szempont)

Az időtállóság szerintem egy elég érdekes felvetés itt. A mátrix annak idején nagyot alkotott a látványvilágában, és mára bizony szokványossá váltak azok az eszközök, maga a film mégis időtálló a sztori kellő összetettsége miatt. Ha a sztori csak egy n+1-edik "leszámolunk a gonoszokkal" film lett volna, már nem is emlékezne rá senki.

Nem arról van szó, hogy olyat kell csinálni, amit még közel sem csinált senki, hanem arról, hogy olyat kell csinálni, amilyet mások még csak másképp csináltak meg. A Pocahontas csak a leglátványosabb egyezés a forgatókönyvvel, de emellett az ellenséget megértő és ezért felettesei ellen forduló katona sztoriját a zsblog összes figurája már többször leforgatta. Nem baj az, hogy találtunk egy alapklisét, amire építünk, az a baj, ha nem építünk rá semmit.

Mi pl azt vártuk, hogy rájönnek, hogy azért a fa körül van az az ásvány, mert a fa termeli. Úgy tűnik, ez a második részre marad :) De egyéb más kínálkozó lehetőségeknél sem merült fel az, hogy a sztori elkerülje a kötelező világégést, a végén a főgonosz és főjó kézitusáját (ezen már kuncogtunk erősen), és a többi lehangolóan sablonos állomását a klisének.

Reggie 2010.02.07. 02:54:38

Azert az durva, hogy abban a bizonyos tavoli jovoben elfelejtik a melymuvelest, es csak kulszini fejtest kepesek alkalmazni. Siman lehetett volna helyen hagyni azt a rohadt fat es a fold alatt oldalrol megkozeliteni egy 1 km-es jaraton keresztul.

malar 2010.02.07. 03:00:53

Nem igazán értem mire fel ez a nagy rinya a film körül.

Láttam, sőt, kétszer is láttam, mert kiváncsi voltam mi a difi a különböző 3D technológiák és a magyar szinkron / eredeti szöveg között.

Másodjára is elröppent a 2.5 óra úgy, hogy szinte észre sem vettem. A magyar szinkron meglepően jó lett. A na'vik "macskás" beszéde a magyarban pl még kicsit "hangulatosabb" is érzésem szerint, bár ez utóbbi eléggé szubjektív. A tény azonban tény marad: ha egy film végén arra eszmélsz, hogy 2.5 óra úgy elröppen észre sem vetted, az remek indikátor arra nézve, hogy a film nézhető.

Nem új a sztori, so what? Egyrészt a történetek véges mennyiségű elemből tudnak építkezni, ha megfelelő mélységig leásol, hogy az egyes történet elemeket nézhesd, másrészt nem csak a történet eredetisége számít, hanem az is, ahogy feldolgozzák és prezentálják. Ez utóbbi téren pedig az avatárnak nincs oka szégyenkezni.

Amúgy a film klasszikus forgatókönyv template-re írt film. Megteremtik a 'szerethető' hőst, adnak neki konfliktust, szépen bontakozik ki a történet, eljutsz a mélypontra ahonnan látszólag már mindennek vége, aztán jön a nagy filnálé amikor a "jó" mégis győzedelmeskedik.

Ez nem feltétlenül baj, ugyanis az egy nagyon okosan kitalált struktura ami szépen végigvezeti az embert egy érzelmi skálán. Ha a filmet analizálni ülsz be a moziterembe, akkor lehet ezt nem fogod értékelni, de ha csak szórakozni mész és hajlandó vagy ráhangolódni a filmre, akkor úgy fogsz felállni a végén, hogy "hát igen, ez jó volt".

Ennyi.

malar 2010.02.07. 03:04:52

Jah, és én spec örültem amikor hallottam, hogy sanszosan lesz avatár 2, sőt akár 3 is, mert egy érdekes világot hozott létre Cameron bácsi amiről szívesen néznék több történetet is :)

Mondom ezt úgy, hogy alapvetően rühellem a mozikat és még csak nem is az ilyen önjelölt megmondóemberek miatt mint ennek a blogbejegyzésnek az írója, egyszerűen nem szeretem amikor az orrom alá eresztik a galambokat, vagy éppen a támlán át lerúgják a vesémet.

Run in The Sun · http://roadworks.blog.hu 2010.02.07. 03:41:09

Sajnos úgy látom eddig egyvalakinek jött le hogy ez a film miért fontos... :(
Tényleg sok a káros "szűrő" az emberek fejében de ez most még így van, reméljük változik.

Kapaszkodjatok meg, az Avatar-ban nem a történet, sem a 3D sem fontos! Ezek csak eszközök amivel felkeltheti ka szélesebb tömegek figyelmét.
Bármennyire is jó volt (vagy nem) a Mátrix trilógia története, jelentősége szintén nem abban de még a látványában sem rejlik.

A Mátrix - Avatar filmek igazi értékét az adja hogy közérthetően ábrázol olyan rendszereket amiket csak némi sprirtuális kalandozás után kezd el elképzelni az ember.
A Mátrix - ahogy az Avatar is ráadásul olyan mindenki álltal közérthető szímbólumokat ad a néző kezébe ezen az anyagi dolgokon túli rendszerekhez - amik így a hétköznapi emberek számára is emészthetőek lesznek.

A Mátrix segített elképzelni azt hogy az emberi elme határai nagyjából hol lehetnek és mire lehetnénk képesek - mi az elménk (lelkünk?) viszonya a valósággal és mi is a valóság egyáltalán?

Még az Avatar eléggé szájbarágó módón mesél arról hogy hol is lenne az ember helye a világban és az univerzumban akkor ha megpróbálna vele harmóniában élni. A Film nagyon látványosan, és érthetően mesél arról hogy milyen is a a világ - a mi világunk - igazi arca, amit eddig elrejtettek előlünk és nem hagyták hogy lássuk. Erről szól az egész Navi kékmacska dolog - rólunk..

Tetszik vagy sem, a világunk egy jelentős spirituális és szellemi átalakulás előtt áll. Ezt persze lehet tagadni de felesleges. Viszont nem mindenki hajlik arra hogy ezeket a változásokat spirituális szinten értse vagy kövesse, viszont a változásnak ősi része lesz és mikor ez bekövetkezik, ezek a filmek, szimbólumok fognak neki segítséget nyújtani a feldolgozásához.

Ezért fontos ez a film, tekintsetek rá hát így.. :)

dr. mesterséges színezék 2010.02.07. 05:04:11

@peetig: "Ajánlok az Avatar rajongóinak egy hihetetlenül jó sci-fit: Moon."

Időbűnök, az elmúlt évek legjobb sci-fije, olyan költségvetésből, hogy abban még a stáb szendvicsei is viszonylag nagy tétel voltak. Iskolapéldája az "olcsón jót" felfogásnak.

Viktus 2010.02.07. 07:36:46

Ez igen gyenge írás ... na meg az avatarról már számtalan blogban pro-kontra kilett lőve minden.

hacsu 2010.02.07. 08:11:34

Egyebek mellett ezt írja a szerző a fent linkelt cikkben : "Olyan ez számomra, mint a pornográfia és az erotika egymáshoz mért viszonya. Igaz, hogy a pornográfia mindent megmutat, mégis sokkal izgalmasabb, amikor az a minden éppen csak elősejlik. Lehet, hogy az Avatar köré szervezett kultusz hívei hajtóvadászatot fognak indítani ellenem, de ha már kiforogta a szó, kénytelen vagyok kimondani, hogy ez a túlburjánzott, se nem felnőtteknek, se nem gyerekeknek szóló mesébe öltöztetett filmes káprázat nekem igenis egyfajta vizuális pornográfia. " Nos?

sertésmájkrém 2010.02.07. 08:38:23

@Cs@tLós: L:ehet rá jegyet kapni, féál órával az előadás előtt.
Ugyanis: lefoglalják, aztán nem mennek érte, mert többek között a vaterán árulják. Ha nem kel el akkor persze szarnak átvenni.

Van barátom aki sokszor látta, teljesen odavan érte, nekem már egy is elég volt. A látvány sajnos nekem már kevés. :(

Csak halkan jegyzem meg 2010.02.07. 08:53:25

@Run in The Sun: Bocs, de muszáj reagálnom neked, mert az "agyszűrők" nálam jöttek be a blogba.
Abban igazad van, hogy vannak olyan szellemi szintű rétegek, akiknek ez a film szimbólumokban fontos dolgokat tud sugallni. A probléma az, hogy ezen a szinten, ahol ez a film "hathatna", már nincs hatása, mert ez a konzumidiotizmus szintje. Persze ez csak általánosítás, mert egy rétegben nagyon sokféle ember van, és a Gauss-görbe képe alapján van alsó és felső eltérés is, mint tudjuk. Azok az emberek, akiknek ez a szintje, nem fognak tudtára ébredni (főleg nem az ilyen filmek által), hogy milyen állapotba "lett hozva" a világunk azon gátlástalan önző emberi ösztön által, melyeket a felső 1-2 % kihasználva megteremtette magának a földi paradicsomot. Ez tipikusan a "cirkuszt-kenyeret" effektus! Az ókorban hatalmas Colosseumot építettek, hogy szórakoztassák a népet, hogy az elégedett legyen és fogja be a száját. Aztán mit értettek meg az egészből? A saját világukból? Mint tudjuk, semmit, és ma régészek kutatják az ő világukat...
Az én fejemben a butítás ellen vannak szűrőn, hála istennek, és nagyon sok munkámba és tapasztalatomba került, hogy legyenek, és ragaszkodnék hozzájuk. Bár irigylem azokat, akiknek nincsenek, mert ők legalább boldogok, mert nem látják az "egész" célját és értelmét!

Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.07. 09:00:24

@thinker_: hát igen... a csehszlovák művészfilmeknek még volt értelmük. Az avatar már a te szellemi színvonaladhoz lett igazítva.

n0kedli 2010.02.07. 09:05:09

@velaxin74: Cameronék direkt szexuális vágytárgynak tervezték a na'vikat. Amikor a külsejüket tervezték, eleinte mindenféle ahumanoid biszbaszt akartak rátenni, aztán valaki megkérdezte: "ti így dugnátok?" - és ezután született meg végül a mostani alakjuk.

Lucius Flavius Arrianus 2010.02.07. 09:36:11

@Egregor:
"Igenis, különlegesek azok, akik nem esnek hasra a látványtól és számon kérik a tartalmat is. Azért különlegesek, mert ők a gondolkodó kisebbség.
A többi csak fogyasztó, akikből 12 egy tucat. Érdektelen tömegemberek, akik csak arra jók, hogy húzzák az igát és tejeljenek."
Nos, ekkora ostobaságot rég olvastam, pedig az akad bőven. A "gondolkodó kisebbség" (hja, gondolkodik, de milyen eredménnyel...) hallott már az ún. szórakoztatás műfajáról? Hát szezonról és fazonról? Hát a látványnak - ha az színvonalas -, mint esztétikai minőségnek a meglétéről? Hát a befogadói és a kritikai értékítélet szubjektív mivoltáról?
Amúgy tetszett a látvány; a történet már kevésbé. Nem bántam meg, hogy megnéztem.

dr.pupak30 2010.02.07. 09:44:12

kifejezetten ratyi történet. úgy éreztem magam, mintha a national geographic-ot néztem volna.

sebi77 2010.02.07. 09:52:56

Azzal nincs semmi baj ha valakinek valami nem tetszik és még le is fikázza, a gond az ha ettől felsőbbrendűségi tudata van. Szerintem is fos az Avatar, de a 8.6 imdb pont azt mutatja hogy a többségnek tetszik, valószínűleg nem véletlenül. Van benne valami amire az emberek többsége rezonál, de nem mindenki.

Ami a teremtett "világot", atmoszférát meg ilyeneket illeti. Hasonlítsuk már össze a SW-szal. Abban voltak manók, óriások, medvedisznóember, ármány, cselszövés, romantika, és mindenekelőtt rengeteg fantázia. Az a film ill. a folytatásai tényleg egy modern mitológiát teremtettek, pontosan ezzel a szándékkal készült. Ehhez képest az Avatar világa nagyon vérszegény. Ha már fluoreszkáló erdő akkor inkább ez:
www.youtube.com/watch?v=n2WqYidC_0Y

Squazee 2010.02.07. 09:55:21

Én is megnéztem a filmet, mert kíváncsi voltam a látványvilágra, meg egyébként is ez volt az első 3D-s élményem. Szép volt a látvány, de nem volt elég ilyen hosszú időre. A film során többször is körülnéztem a közönségben, mert untam magam és ez, főleg nálam, aki azért a lassabb folyású filmeket is feszülten tudja figyelni, egy elég rikító negatívum.

Az egy dolog, hogy a történet egyszerű, de szerintem a megvalósítása sem volt jó. Úgy értem, még ha tudja is a néző, hogy A pontból eljutunk a B-be, vagyis kiszámítható, mi lesz a vége azért ez nem azt jelenti, hogy a közepét vagyis az utat az A-ból B-be ennyire el kéne hanyagolni. Ha ez egy sorozat lenne, akkor talán érzemileg jobban fel tudta volna "hergelni" a nézőt, de így egy felületes, kiszámítható filmecske lett 3D-ben, s szerintem ez nem lehet ok arra, hogy ennyire agyondicsérjék a filmet.

A film üzenete is kissé zavaros, valahogy úgy tűnt nekem, mintha egy sérült veterán katona menekülne álomvilágba/internetes világba a valóság elől. Ez meg elég necces üzenet. Persze, álmodozni szabad, de... És a főgonosz azt hajtogatta: "Ébredjen már fel!" és valahol igazat adtam neki, olyan egy kicsit, mintha a film egyetlen való világgal kapcsolatos szereplője üzenne a nézőnek. S még ő a gonosz, hogy a valóságra kívánja felhívni a figyelmet... hm... ez meg kell hagyni egy zseniális pontja a filmnek, ha másért nem , ezért ki lehetne elemezni.

gezabá (törölt) 2010.02.07. 10:03:53

hm, érdekes dolgokat olvastam, ami nem jött volna elő e blog nélkül. ha elhiszem, akkor jó (nekem, izé, hasznos, ha nem vertek át sikeresen; nem hiszek el mindent, amit egy komm-ban olvasok). ami miatt fontos fikázni az avatart: rengetegen dicsérik, sőt a fikázások egy része is csak azért született meg, hogy lehessen dicsérni. techdemo, nekem is ez a véleményem, amihez szükséges volt a széles körben generálódó siker. ennek része lesz a megkapott x számú oszkár is, és a tech hömpölyöghet tovább, mi pedig fogyaszthatunk valami újat, és szépet. gondolkodni nem szükséges, persze. sőt, egyenesen zavaró :) néha. mivel a filmet nem láttam, csak a körbevevő hipe részese vagyok már ki tudja, mióta, inkább itt abba is hagyom... mint egy reklám, olyan ez az egész, belemászik mindenhova, kerülgetni kell, erőszakos. beletolják a pofádba, hónapok óta. uncsi.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.02.07. 10:15:45

Kedves postíró! Sajnos nincs igazad, de ezt - ahogy Te is írod - tudod is jól.
Úgyhogy nincs is semmi gond.

Horvie 2010.02.07. 10:31:26

Lehet, hogy már előttem is megjegyezte valaki (nem olvastam el mindenki írását), de általánosítani az összes amerikait, miszerint szemét tetü brigád, mert beháborúztak olajé' Irakba... az nem szép. A film célja a szórakoztatás volt, és ezt teljes erőbedobással tette, amiért elismerés jár. A kedves posztoló "bissszttttossss" jobb filmet csinált volna, csak pont nem ért rá :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.07. 10:33:36

@Rékuc: Feltűnési viszketegség egyes hülyegyerekeknél.

Nem jó film? Tényleg? Nem mindenkinek tetszhet minden film.

Én meg konkrétan a Keresztapára mondom azt, hogy egy rakás szar. Arra volt jó, hogy paródiát csináljanak belőle, mint a Rambo szériából...

Feketecsuklya 2010.02.07. 10:53:02

Jól megmutatja az ideirogató, magát a többségnél többnek képzelő köldöknézegető szellemi idióták szinvonalát, hogy mondanivalót, meg mély, megrázó gondolati ébredést keresnek az avatárban.
Valószínűleg túl jól megy a sorotok, nem ér elég hétköznapi stressz, családi probléma, hogy ne tudjatok megnézni egy 3 órás SZÓRAKOZTATÓ filmet.
Ezzel az erővel a Teletabikról is írhatnátok egy fikázó postot, kb. pont annyit érne mint ez.

EvilHedgehog 2010.02.07. 10:57:30

@Feketecsuklya:
Ha 35 farkaskutya kergetne nap mint nap...akkor se érne elég stressz ahhoz, hogy szórakoztasson. De ez az én véleményem, akinek tetszik hajrá szórakozzon. Csak nem kell mellé a körítés , az évtized filmje stb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.07. 10:59:18

Barátom, szerintem te simán csak nem értetted a filmet, mert felszínes vagy.

Igen, a sztori egyszerű, és a film látványos, hogy az amik (meg te) is megértsd, és tetsszen. De ugyanakkor mögötte van egy elég mély természeti kultúra promózás, és egy még nagyobb emgeri természet kritika; persze gondolom az amcsik simán beleélik magukat a Na'vik szerepébe, pedig ők ott konkrétan meg van mondva, hogy az emberek.
A harmadik értelme a filmnek, hogy tulajdonképp mi joga van az embernek arra, hogy belespofázzon más népek, kultúrák, fajok életébe? Önkényesen?
Pont az amik azok, akiknek ez szálka lenne a szemükben, és ők zabálták legjobban. Ami azért LOL.
Csak hát ezt csak az érti meg magától, aki a sorok mögé néz, nem csak a CGI-t látja.

Persze amúgy a sztori indiánok-gyarmatosítók felállásban is működne, meg a mondanivaló is. A látvány csak azért kellett, hogy eladja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.07. 11:00:13

@Feketecsuklya: Szerintem nagy többsége egy hosszabb blogposztot sem tud végigolvasni.

EvilHedgehog 2010.02.07. 11:06:19

@ColT: Ennyi, nincs is több tartalma. Ezt viszont minden értelemsebb 8 éves gyerek kiszűri a filmből, sőt 12-14 évesen történelem órán rájön magától ezekre az Essential truth-okra amit az arcodbahány Cameron...pont ez a baj...ez még így sekélyes.

Evil One 2010.02.07. 11:28:44

Hehe, ennyi különlegesen értelmes embert egy rakáson.

A film kitűzött maga elé egy célt és el is érte azt, majdnem hibátlanul. Ötből öt pont. Ez egy mesefilm, ráadásul egy gyönyörű szép mesefilm, a legtöbb ember élvezi és nem azért, mert hülyék.
A postoló, meg a támogatói megkeseredett emberek, nem kiválasztott gondolkodók. De azért ne forgolódjatok emiatt az ágyban este. :)

Teng-Hsziao Gerzson 2010.02.07. 11:31:05

Óh, a posztíró a szívemből szólt!
Gyerekfilmnek elmenne, a látvány meg ugyan már, ha nem ő költi bele a sok pénzt, akkor majd mások, azért ettől nem kell így hasra esni. Ennyi pénzért már igazán lehetett volna egy tisztességes forgatókönyvírót is fizetni, aki nem egy disney szintű történetet rak össze.
A film üzeneteit pedig már ezerféleképpen elmesélték, általában jobb körítéssel.

feketebarany666 2010.02.07. 11:32:33

Ezzel igy van a post is, mindenki irogatja az igazat esz nelkul...

2010.02.07. 11:34:19

@Feketecsuklya: @ColT: Nem az egyszerűséggel van a probléma, nem is a klisékkel. A történet hibáival. Amit nem ment meg sem a látvány, sem az ún. mondanivaló.

Csak magamat tudom ismételni:
AntiChrist 2010.02.06. 18:28:12
És ez még csak néhány a hibák közül...

Azt a sztorit, amin ilyen lyukak tátongnak, még hazai írókörökben is ízekre szedik az amatőr szerzők.

Az, akinek ez feltűnik, nem lesz több vagy kevesebb a többi embernél. Csak érdemes kimondani, ha valamiben alapvető hiányosságok vannak; ne fényezzük már azt a részét a filmnek, ami nyilvánvalóan rossz - csak azért mert Cameron írta-rendezte, vagy azért, mert már elérte az x milliárd dolláros bevételt.

Egyébként vicces, hogy azt írjátok, hogy aki "fikázza", az mennyire "többnek képzeli magát" - ti meg azért képzelitek többnek magatokat, mert nektek meg tetszett :)

sebien 2010.02.07. 11:35:05

@Teng-Hsziao Gerzson: nem is akartak jobb forgatókönyvet írni. ha (nagyon) sikeres filmet akarsz csinálni, akkor végtelenül le kell butítani a történetet, hogy mindenki megértse:(

Evil One 2010.02.07. 11:59:35

@Egregor:
"2. Igenis, különlegesek azok, akik nem esnek hasra a látványtól és számon kérik a tartalmat is. Azért különlegesek, mert ők a gondolkodó kisebbség.

A többi csak fogyasztó, akikből 12 egy tucat. Érdektelen tömegemberek, akik csak arra jók, hogy húzzák az igát és tejeljenek."

Ja igen, rád is rád férne egy kicsit, hogy húzd az igát, a munka nemesít és az életből is többet fogsz megérteni pár év szalagmunka után. :)

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2010.02.07. 12:07:34

@Evil One:
Miért lennénk megkeseredett emberek? Mert hiányoljuk egy film tartalmát, és nem kajáljuk a show elemeket? Ez a film ebben a kategóriában akkor lenne 5/5, ha nem csak látványelemek lennének benne. Cameron bácsi nem sokat agyalt a storyn. Lekoppintotta a Pocahontast, egy picit átírta, hogy IMAX 3D-ben nézhető legyen, és kész. Ja, és természetesen minden korosztálynak ajánlják. Egy hónapon belül pedig a McDonald's Happy Meal menüjéhez megveheted a kölködnek az összes szereplőt. Fasza, biztos én vagyok a hülye, de ezt nekem kevés. Nekem kell tartalom is.
Ezen meg szétröhögtem magam.
blog.portablefilmfestival.com/static/files/assets/6c6987b8/epic-fail-avatar-plot-fail.jpg

Evil One 2010.02.07. 12:13:02

@Pollen:

Nem tudom, én beültem, végignéztem, élveztem és tök jól szórakoztam. Mivel a film azért készült, hogy szórakoztasson, ezért a célját elérte. Vizuális pornó? Igen, az, de szeretem a szép dolgokat.
Annak ellenére, hogy az egyetlen egyébként értékelhető motívum benne a greenpeaces hangulat, amitől alapból kiráz a hideg.
Lehet, h velem van a baj.

pongi85 2010.02.07. 12:15:13

Abszolút egyetértek a posztolóval. A film alapvetően unalmas volt. Jó persze, a látvány...szép kék erdő, és még mindig kék, és még mindig erdő. Egy film akkor jó, akkor nagy alkotás, ha nem csak a látvány, hanem a sztori, a rendezés, a színészi játék stb. is jó. És a legszánalmasabb, ahogy izgalmassá akarták tenni a filmet. Amikor a főszereplő az új kék alteregójában először van az erdőben, és elkezdi egy nagy állat üldözni, és aztán egy mégnagyobb, és akkor nekem most izgulnom kéne, hogy meghal-e a főszereplő az első bevetésen? Tegye fel a kezét, aki izgult. Meg is érdemli. A történetben egy darab fordulat nem volt, mindent ki lehetett találni az első 5 percben. És annak ellenére, hogy 3D-ben néztem meg, az semmit nem tett hozzá az élményhez. Egy szánalmas indiános film volt, amivel az amerikaiak könnyítettek a lelkiismeretfurdalásukon. A nagyközönség meg beszopta. Még szerencse, hogy itt találtam hasonszőrű commenteket, mert már kezdtem azt hinni, hogy egyedül vagyok ezen a világon a véleményemmel...

sebien 2010.02.07. 12:36:31

@Evil One: természetesen nincs veled baj azért, mert jól szórakoztál az avataron. mindenkinek tetszenek olyan filmek is, melyeknek nincs túl sok tartalma/mondanivalója. én is jó párszor láttam már a halálos iramban címűt és mindannyiszor jól szórakozom rajta, mégsem mondom azt, hogy nagyon jó film. egész egyszerűen kielégíti az autós filmek/jelenetek iránti igényemet. ennyi és nem több.

levene_ 2010.02.07. 18:16:34

az avatar leginkább az empátiáról szóló mese, és ezek a szidalmazó kommentek igen gyakran épp az empátia hiányáról tanúskodnak. kergeti a saját farkát a sok macska. érdekes, de elég lehangoló...

EvilHedgehog 2010.02.07. 21:07:45

Namost döntük el hogy mi akar ez lenni, ha szórakoztató akkor miért veti fel ezeket a világmegváltó etikai és morális gumicsontokat (üres klisék)?

Ez olyan mintha A Karib tenger kalózait korhű történelmi filmenk akarta volna eladni a Disney.

Egyébként a Karib tenger kalózai az tipikus szórakoztató flm.
süti beállítások módosítása